21.9 C
Athens
30/09/22

Κερδίστε ενεργειακά υγεία και όχι περιττές θερμίδες

Μάθετε πόσο σημαντικό είναι να συνδυάσετε σωστά τις τροφές, και κερδίστε ενεργειακά υγεία και όχι περιττές θερμίδες. Η απάντηση βρίσκεται στο γεγονός ότι τα διάφορα συστατικά των τροφών χρειάζονται διαφορετικό χρόνο αλλά και διαφορετικά ένζυμα για να χωνευτούν. Γι’ αυτό αν δεν συνδυαστούν κατάλληλα, προκαλούνται διάφορα προβλήματα, όπως κακή πέψη.

Επιπλέον το πάντρεμα των συστατικών των τροφών μπορεί να ενεργεί άλλοτε ανταγωνιστικά και άλλοτε οι νέες χημικές ενώσεις που προκύπτουν από την ένωση των τροφίμων, να προκαλούν κρυφές διατροφικές αλλεργίες, σε τέτοιο βαθμό που να απορροφούν θρεπτικά συστατικά και ενέργεια από τον οργανισμό μας για να αποβληθούν απ’ αυτόν.

Μία διατροφή για να είναι υγιεινή και ισορροπημένη, δεν πρέπει μόνο να περιέχει πλούσια ποικιλία συστατικών, αλλά οι τροφές να παντρεύονται σωστά έτσι ώστε να ενισχύεται η θρεπτική τους αξία, λόγω της ιδανικής αλληλεπίδρασης των συστατικών τους.

ΚΑΛΟΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ

Κερδίστε ενεργειακά υγεία

Ζυμαρικά με σάλτσα ντομάτας

Η σάλτσα ντομάτας αποτελεί άριστη πηγή λυκοπενίου, το οποίο αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό με αντιγηραντικές ιδιότητες. Ο συνδυασμός της μαγειρεμένης ντομάτας με τα ζυμαρικά (κατά προτίμηση ολικής αλέσεως) είναι ιδανικός, γιατί επιτυγχάνεται η μέγιστη απορρόφηση του λυκοπενίου απ’ τον οργανισμό σε συνεργασία με το ελαιόλαδο (καλό είναι να το προσθέσετε στο τέλος του μαγειρέματος της σάλτσας) που είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε.  Επιπλέον τα ζυμαρικά, πλούσια σε υδατάνθρακες, προσφέρουν την ενέργεια που χρειαζόμαστε κατά τη διάρκεια της μέρας.

Δημητριακά με όσπρια

Τα όσπρια περιέχουν  φυτικές πρωτεΐνες, χρήσιμες στον οργανισμό για την ανοικοδόμηση των ιστών, του δέρματος και των μυών. Τα δημητριακά απ’ την άλλη μεριά είναι πλούσια σε υδατάνθρακες και προσφέρουν την απαιτούμενη ενέργεια που χρειαζόμαστε.

Αυγά και λάδι

Ο κρόκος του αυγού είναι πλούσιος σε βιταμίνη Α και όπως όλες οι λιποδιαλυτές βιταμίνες (Ε, D, K) έχει ανάγκη την παρουσία των λιπών για να απορροφηθεί απ’ τον οργανισμό. Από την άλλη μεριά το ελαιόλαδο περιέχει λίπη φυτικής προέλευσης. Γι’ αυτό η ένωση αυγά και λάδι συστήνεται ιδιαίτερα.

Λιπαρά ψάρια με χυμό εσπεριδοειδών

Ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες κ.λπ είναι ψάρια που περιέχουν τα πολύτιμα Ω3 λιπαρά οξέα, που συμβάλλουν στην καλή κυκλοφορία του αίματος, διευκολύνοντας τη λειτουργία της καρδιάς. Τα εσπεριδοειδή, όπως το λεμόνι, είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία ενισχύει την προστατευτική δράση των Ω3. Γι’ αυτό μην ξεχνάτε, αφού μαγειρέψετε το ψάρι και το συνοδεύσετε με μια πράσινη σαλάτα, να το περιχύσετε με άφθονο χυμό λεμονιού.

Όσπρια με ωμά λαχανικά

Τα ωμά λαχανικά, όπως οι πιπεριές, είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία με τη σειρά της συμβάλλει τα μέγιστα στην απορρόφηση του σιδήρου που περιέχουν τα όσπρια. Κι εδώ συνδυάστε τα με χόρτα και πράσινα λαχανικά με χυμό λεμονιού.

Σαλάτα με ξηρούς καρπούς και φρούτα

Μικρές ποσότητες ξηρών καρπών και σπόρων λιναριού, σουσαμιού κλπ εμπλουτίζουν τις σαλάτες με πρωτεΐνες και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, χρήσιμα στην πρόληψη των καρδιακών νόσων. Η σαλάτα απ’ τη μεριά της είναι πλούσια σε βιταμίνες και θρεπτικές ίνες που αυξάνουν τη δράση των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων.

Δημητριακά με κρέας

Τα δημητριακά, όπως το κριθάρι και το σιτάρι, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες κι αυτές με τη σειρά τους εμποδίζουν την απορρόφηση των λιπών απ’ τον οργανισμό. Συνδυάστε τα με εποχιακά λαχανικά ωμά.

Φρουτοσαλάτα και γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι προβιοτικό προϊόν, δηλαδή περιέχει χρήσιμους μικροοργανισμούς που δρουν ευεργετικά στη βακτηριακή χλωρίδα του εντέρου. Από την άλλη ορισμένες ουσίες που περιέχονται στα φρούτα, ενεργούν συνεργικά με τα προβιοτικά ενισχύοντας τη δράση τους.

 ΚΑΚΟΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ

Συνήθως οι περισσότεροι άνθρωποι τρώμε απ’ όλα τα είδη ανακατεμένα ό,τι βρούμε μπροστά μας. Μετά από λίγες ώρες όμως αισθανόμαστε ξινίλες, καούρες, βάρος, αδιαθεσία.

Τσάι ή κακάο με γάλα

Το τσάι, το κακάο αλλά και ορισμένα φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε εστέρες οξαλικού οξέος. Αυτές οι ουσίες εμποδίζουν την απορρόφηση του ασβεστίου που περιέχεται στο γάλα.

Πηγή: Υγεία ΕΥΕΞΙΑ

Related Articles

Ακολουθήστε μας

0ΥποστηρικτέςΚάντε Like
5ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Άλλα Άρθρα

Αρέσει σε %d bloggers: